۶ راهکار تضمینی خانگی برای سفید و تمیز کردن کفش سفید

۶ راهکار تضمینی خانگی برای سفید و تمیز کردن کفش سفید

کفش‌های اسپرت و چرم سفید نه‌ تنها به استایل شما زیبایی می‌بخشند، بلکه به‌راحتی با انواع لباس‌ها هماهنگ می‌شوند و ظاهری مدرن و شیک ایجاد می‌کنند؛ بااین‌حال، نگهداری از آن‌ها سختی‌های خاص خودش را دارد؛ چراکه کوچک‌ ترین لکه یا کثیفی روی آن‌ها به‌ وضوح دیده می‌شود و ظاهر آن‌ها را خراب می‌کند. خوشبختانه، راهکارهای خانگی و ارزان‌ قیمتی برای سفید کردن کفش سفید وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و کفش‌هایتان را همیشه تمیز و درخشان نگه دارید.

روش‌های سفید کردن کفش سفید

در این مقاله، می‌خواهیم روش‌هایی مؤثر، خانگی و کم‌هزینه را برای تمیز کردن و برق‌انداختن کفش‌های سفید شما ارائه دهیم تا دوباره مثل روز اول چشم‌ نواز باشند. روش‌هایی مثل تمیز کردن کفش سفید با وایتکس، شست‌وشوی آن با مخلوط آب و صابون و یا استفاده از جوش‌ شیرین بسیار کارآمد هستند. با این راهکارها، کفش‌های اسپرت و چرم سفید رنگ شما همیشه تمیز و درخشان خواهند بود و استایل شما را به بهترین شکل تکمیل می‌کنند.

۱. تميز كردن كفش سفيد با خمير دندان

تميز كردن كفش سفيد با خمير دندان یکی از روش‌های ساده و مؤثر برای سفید کردن کفش سفید است. برای این کار، مقدار کمی خمیردندان غیرژله‌ ای را روی یک مسواک بلااستفاده و قدیمی بمالید و سپس به‌ آرامی روی لکه‌ها و قسمت‌های کثیف کفش بکشید. بعد از چند دقیقه برس کشیدن، کفش را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید تا خمیردندان و آلودگی‌ها از بین بروند. تميز كردن كفش اسپرت سفید با استفاده از خمیردندان نه‌ تنها به شما کمک می‌کند تا کفش‌های سفیدتان را به‌ سرعت و با هزینه کم تمیز کنید، بلکه باعث می‌شود کفش‌های شما دوباره درخشان و مثل روز اول شوند.

۲. شست‌وشوی کفش با آب و صابون

تمیز کردن کفش اسپرت سفید با آب گرم و صابون ملایم یکی از روش‌های ساده و مؤثر برای حفظ درخشندگی و تازگی آن‌هاست. ابتدا کفش‌ها را از هرگونه گردوغبار و آلودگی‌های سطحی پاک کنید. سپس، یک مسواک نرم را در محلول آب گرم و صابون ملایم فرو ببرید و به‌ آرامی روی تمامی سطوح کفش بکشید. سفید کردن کفش سفید با این روش نه‌ تنها لکه‌ها و کثیفی‌ها را از بین می‌برد، بلکه به بافت کفش آسیبی وارد نخواهد کرد. بعد از تمیزکردن، کفش‌ها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا صابون باقی‌مانده از بین برود، سپس بگذارید کفش‌ها در هوای آزاد خشک شوند تا دوباره مثل روز اول درخشان شوند.

۳. استفاده از جوش‌شیرین و سرکه

شست‌وشو و تميز كردن كفش اسپرت سفید با استفاده از جوش‌شیرین و سرکه یکی از روش‌های مؤثر است که با هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید در خانه امتحان کنید. برای تميز كردن كفش سفيد با جوش شيرين، مقداری جوش‌شیرین و سرکه سفید را به نسبت مساوی مخلوط کنید تا خمیری شکل بگیرد؛ سپس این خمیر را با یک مسواک نرم روی تمامی سطوح کفش بمالید و به‌ آرامی برس بزنید. جوش‌شیرین و سرکه با ترکیب خود نه‌ تنها لکه‌ها و کثیفی‌ها را از بین می‌برند، بلکه باکتری‌ها و بوهای نامطبوع را نیز خنثی می‌کنند. پس از چند دقیقه، کفش‌ها را با آب گرم بشویید و در هوای آزاد بگذارید تا خشک شوند. این روش، گزینه مناسبی برای تميز كردن كفش اسپرت سفید است و ظاهر آن را تازه و درخشان نگه می‌دارد.

۴. استفاده از سرکه برای شست‌وشوی کفش جیر

برای سفید کردن کفش سفید که جنس جیر دارد، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. سرکه یک ماده طبیعی و موثر است و در اکثر خانه‌ها به‌ راحتی یافت می‌شود. ابتدا یک مخلوط از آب و سرکه را تهیه کنید. به‌طور معمول نسبت آب به سرکه باید یک به یک باشد؛ سپس با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز، کفش را به‌ دقت پاک کنید. برای لکه‌های سخت‌تر، می‌توانید نقطه‌ای از محلول را روی لکه بمالید و با استفاده از مسواک یا برس نرم، لکه را تمیز کنید. پس از این‌که کفش تمیز شد، با یک پارچه دیگر آب را از روی آن پاک کنید و به‌خوبی خشک کنید. این روش علاوه‌ بر این‌که کفش‌های شما را تمیز می‌کند، بوی نامطبوعی که ممکن است در کفش‌ها باقی بماند را هم برطرف خواهد کرد؛ به‌ شرطی که مقدار سرکه را به‌اندازه کافی کم و متعادل نگه دارید.

۵. تمیز کردن کفش سفید چرم با پاک‌کننده مخصوص

کفش‌های چرم سفید، ظاهری شیک و جذاب به شما می‌دهند؛ اما به همان اندازه که زیبا هستند، می‌توانند کثیف و لک شوند. البته روش ساده‌ای برای سفید و تمیز کردن کفش چرم سفید با استفاده از پاک‌کننده مخصوص چرم وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی کفش‌های چرم سفید خود را تمیز کرده و به آن‌ها براقیت ببخشید.

برای سفید کردن کفش سفید با جنس چرمی، در اولین قدم از یک برس نرم یا پارچه تمیز برای پاک‌کردن گردوغبار و آلودگی‌های روی کفش استفاده کنید. مقدار کمی از پاک‌کننده چرم را به یک پارچه نرم و تمیز آغشته کنید. به‌خاطر داشته باشید که فقط از پاک‌کننده‌های مخصوص چرم استفاده کنید و از به‌کاربردن شوینده‌های قوی یا مواد شیمیایی که می‌توانند به چرم آسیب برسانند، خودداری کنید.

اگر لکه‌های زردی روی کفش وجود دارد، می‌توانید از سرکه سفید رقیق‌شده یا خمیر جوش‌شیرین برای از بین‌بردن آن‌ها استفاده کنید. به‌هیچ‌عنوان، از مواد شوینده قوی مثل وایتکس برای شست‌وشوی کفش چرمی خود استفاده نکنید.

۶. شستن کفش سفید با وایتکس

شستن کفش‌های سفید با وایتکس می‌تواند روشی مؤثر برای پاک‌کردن و افزایش روشنایی آن‌ها باشد؛ اما باید با احتیاط بالا و دقت فراوان انجام شود تا از خرابی زودرس آن‌ها جلوگیری شود. استفاده از مقدار کمی وایتکس و رقیق‌کردن آن با آب، همراه با استفاده از مواد نرم‌کننده می‌تواند مؤثرترین روش باشد. البته اگر کفش‌های حساسی دارید، توصیه می‌کنیم برای سفید کردن کفش سفید خود به‌جای وایتکس، از جوش شیرین به‌همراه آب استفاده کنید. تميز كردن كفش سفيد با جوش شيرين کم‌خطرتر است و بهتر است برای حفظ طولانی‌ مدت کفش‌های شما به‌کار گرفته شود؛ اما به‌ هرحال، پیش از استفاده از هر روش، توصیه می‌شود که برچسب‌های توصیه‌شده توسط تولیدکننده کفش را مورد بررسی دقیق قرار دهید و از احتمال آسیب‌ نرسیدن به کفش‌هایتان اطمینان حاصل کنید؛ همچنین، برای سفید و تمیز کردن کفش چرم سفید نیز به‌هیچ‌عنوان از وایتکس یا سایر مواد شوینده قوی استفاده نکنید؛ چراکه باعث آسیب‌رساندن به چرم کفش شما می‌شود.

جمع‌بندی

کفش سفید بسیار زیبا، شیک و محبوب است؛ چراکه ست‌کردن آن با هر نوع تیپ و استایلی ساده است. از یک کفش سفید می‌توانید در استایل اسپرت دورهمی آخر هفته، یک استایل رسمی با کت و شلوار و ... استفاده کنید، اما بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن‌ها نمایان‌شدن کوچک‌ترین کثیفی و آلودگی روی آن‌ها است. روش‌های مختلفی برای سفید کردن کفش سفید وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها براق‌ بودن را به کفشتان بازگردانید. البته باید با احتیاط این کار را انجام دهید تا آسیبی به کفش شما وارد نشود؛ درواقع باید متناسب با جنس کفش خود از یکی از این روش‌ها استفاده کنید. به‌طور مثال، نمی‌توانید برای شست‌وشوی کفش چرمی سفید از وایتکس استفاده کنید. یا آنکه آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی اندازید. با انتخاب روش مناسب، نیازی به هیچ‌گونه نگرانی بابت سلامت کفش‌ها وجود نخواهد داشت.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد