راهنما و روش‌های اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش و دمپایی

راهنما و روش‌های اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی کفش و دمپایی

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در خرید آنلاین کفش، چگونه کفش مناسب با سایز پای خود را بدون پوشیدن آن انتخاب کنید؟ به‌طورکلی، دانستن اندازه دقیق پایتان، به شما کمک می‌کند تا نزدیک‌ترین سایز کفش مورد نظرتان را تشخیص دهید. پوشیدن کفش‌هایی با اندازه مناسب بسیار اهمیت دارد، به‌خصوص برای بچه‌هایی که پا‌هایشان درحال‌ رشد است. پیدا کردن سایز صحیح کفش با اندازه گیری دقیق پا‌ها شروع می‌شود؛ اما چگونه؟ اگر می‌خواهید بدانید که روش صحیح اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش مناسب چیست؟ به خواندن متن ادامه دهید.
 
نکات نحوه اندازه گیری سایز پا
بسیاری از افراد هستند که کفش‌هایی با اندازه نامناسب می‌پوشند و این امر، بر پا‌ها و وضعیت بدن آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. قبل از اینکه روش صحیح اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش را یاد بگیرید، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:
• برای به‌ دست‌ آوردن دقیق‌ترین اندازه گیری، بهتر است پا‌های خود را در پایان روز اندازه گیری کنید. پا‌ها در طول روز متورم می‌شوند و ممکن است اندازه آن در بعد از ظهر کمی بیشتر از صبح باشد.
• قبل از اندازه‌گیری، یک جفت جوراب بپوشید.
• اندازه‌گیری را برای هر دو پای خود تکرار کنید، چراکه به‌طور معمول پاهای یک فرد دو اندازه متفاوت دارد.
• اگر پا‌های شما دو اندازه متفاوت است، از سایز پای بزرگ‌تر استفاده کنید.
• انواع مختلف کفش‌های اسپرت، مجلسی و... سایز پای متغیری دارند.
• در بسیاری از مواقع فاکتور‌هایی همچون عرض، قوس و کف پا نیز در تعیین سایز پای شما تاثیرگذار خواهد بود.
• ازآنجایی‌که کودکان رشد سریع‌تری دارند، بهتر است حداقل کفشی با یک سایز بزرگ‌تر برای آن‌ها تهیه کنید.
درنهایت، این موضوع را هم در نظر داشته باشید که برای خرید کفش، باید بزرگترین انگشت شما با لبه جلویی کفش حداقل نیم سانت فاصله داشته باشد تا انگشتانتان به‌ راحتی حرکت کنند.
 
روش صحیح اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش
به‌ طورکلی، روش‌های اندازه‌ گیری مختلفی وجود دارند که می‌توانید انجام دهید تا سایز پا‌های خود را برای خرید کفش به‌دست آورید. درحقیقت، شما ممکن است فقط تصوری تقریبی از سایز کفش خود یا فرزندتان داشته باشید. این موضوع زمانی اهمیت زیادی پیدا می‌کند که تصمیم بگیرید به‌صورت اینترنتی کفش خود را بخرید. برای یادگیری روش صحیح اندازه گیری سایز پا مراحل زیر را دنبال کنید.
روش اول اندازه گیری سایز پا با دستگاه Brannock
در این روش، شما می‌توانید از دستگاه اندازه‌گیری پا (Brannock) استفاده کنید. درحقیقت، یکی از دقیق‌ترین تکنیک‌های به‌دست‌ آوردن سایز دقیق پا همین دستگاه است؛ البته این وسیله به‌طور حتم در خانه در دسترس نیست و باید ابتدا با نحوه کار دستگاه نیز آشنا شوید. از همین رو، بهتر است کم‌هزینه‌ ترین و ساده‌ ترین روش صحیح اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش که در ادامه توضیح می‌دهیم را انجام دهید.
روش دوم اندازه‌گیری پا برای خرید کفش
برای استفاده از این راهکار باید با کمک یک متر یا خط‌کش، طول پای خود را از نوک بزرگ‌ترین انگشت تا انتهای پاشنه اندازه‌گیری کنید. سپس عدد به‌ دست‌آمده را به‌ اضافه 2 و حاصل آن را در عدد 3 ضرب کنید. درنهایت، عدد حاصل را بر 2 تقسیم کنید تا سایز پای شما به‌ دست آید. این کار را برای هر دو پای خود انجام دهید و بزرگ‌ ترین عدد را به‌عنوان سایز پای خود در نظر بگیرید.
به این نکته هم دقت داشته باشید که چنانچه عدد حاصل رند نبود، آن را به‌طرف عدد بالاتر گرد کنید؛ چراکه اگر کفشتان کمی گشاد باشد، با یک کفی مناسب می‌توانید مشکل را حل کنید.
روش سوم برای اندازه گیری سایز پا
در روش سوم از این راهنمای سایز پا، شما باید وسایلی مثل دو تکه کاغذ بزرگتر از سایز پا‌ها، متر یا خط‌کش، خودکار یا مداد و یک نوارچسب تهیه کنید، سپس مراحل زیر را به‌دقت انجام دهید.
• کاغذ را با استفاده از نوارچسب روی یک سطح صاف بچسبانید.
• جوراب‌های خود را بپوشید.
• پای راست خود را به‌ صورت مستقیم بر روی کاغذ قرار دهید، به‌گونه‌ای که تمام وزنتان بر روی پا‌هایتان باشد.
• خودکار یا مداد را به‌صورت عمود و با زاویه 90 درجه بگیرید و طرح پای خود را بر روی کاغذ بکشید. برای این منظور، می‌توانید از شخص دیگری نیز کمک بگیرید.
• در این مرحله با کمک خط‌کش یا متر طول پای خود را به‌طور دقیق اندازه گیری کنید.
تمامی این مراحل را برای پای چپ خود نیز انجام دهید، اعداد به‌ دست‌ آمده را با هم مقایسه کنید. چنانچه تفاوتی داشت، سایز بزرگ‌تر را معیار قرار دهید. عدد نهایی را با جدول راهنمای سایز پا که به‌طور معمول در فروشگاه‌های اینترنتی فروش کفش وجود دارد، مطابقت دهید.
 
روش چهارم اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش
در این تکنیک، باید کفی کفش قبلی خود را از کفش خارج کنید و با اندازه‌گیری طول آن، ابعاد به‌دست‌آمده را با جدول راهنمای سایز پا در سایت‌های اینترنتی مطابقت دهید تا سایز کفشتان مشخص شود. با این‌حال، دقت داشته باشید که روش گفته‌ شده دقت بالایی ندارد و بهتر است از تکنیک‌ها قبلی برای اندازه گیری سایز پا استفاده کنید.
فراموش نکنید که به‌طور معمول، سایز صندل با کفش کمی متفاوت خواهد بود و اگر قصد خرید صندل را دارید، باید درحدود نیم یا یک سایز کوچک‌تر در نظر بگیرید؛ همچنین محصولات هر برند از نظر قالب سایز، ممکن است کمی با هم تفاوت داشته باشند. از همین رو، سعی کنید از جداول سایز کفش هر برند یا فروشگاه اینترنتی برای خرید محصولات آن استفاده کنید.
تفاوت بین سایز کفش مردانه و زنانه چقدر است؟
اگر کفش‌های زنانه می‌پوشید؛ اما سبک مردانه را نیز تحسین می‌کنید (یا برعکس)، به خاطر داشته باشید که تفاوت بین سایز کفش‌های مردانه و زنانه به‌طور معمول، 1.5 تا 2 سایز است. به‌عنوان‌ مثال، اگر شما سایز ۴۲  کفش زنانه را می‌پوشید، گمان می‌رود که سایز ۴۰ کفش مردانه مناسب شما باشد. بااین‌حال، برخی از مدل‌های کفش در اندازه‌های تک‌جنسیتی ارائه می‌شوند؛ بنابراین قبل از خرید کفش جدید در این سبک، باید جزئیات محصول را بررسی کنید.
جمع‌بندی
در این راهنمای سایز پا، به‌طور کامل و مرحله‌ به‌ مرحله چند روش صحیح اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش مناسب را برای شما توضیح دادیم. اکنون بدون دغدغه می‌توانید سایز پای خود را دقیق اندازه بگیرید و به‌ صورت اینترنتی کفش مورد نظرتان را خریداری کنید و چه بهتر اینکه از فروشگاه های اینترنتی کفش و صندل بخرید که اگر سایز مناسب نبود تعویض هم انجام دهند. اگر تجربه‌ای در این مورد دارید با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد