چگونه کفش گشاد را تنگ کنیم ؟

چگونه کفش گشاد را تنگ کنیم ؟

سلامت پا در انجام فعالیت‌های روزانه، تاثیر زیادی دارد و انتخاب اشتباه کفش یا هرگونه مشکل در سایز آن، موجب آسیب رسیدن به قلب دوم شما می‌شود. یکی از مشکلات رایج در این زمینه، گشاد بودن کفش است. درواقع، همان قدر که تنگ بودن کفش ناراحت‌کننده و مشکل‌ آفرین است، گشاد بودن آن نیز می‌تواند مضر و آسیب‌زا باشد؛ به همین دلیل، در مواردی نیاز است تا به‌ دنبال روش‌های تنگ کردن کفش گشاد باشید. درصورتیکه، شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید، با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های تنگ کردن کفش‌های گشاد را به شما معرفی و ترفندهای لازم در این خصوص را رونمایی کنیم.
 
چگونه کفش بزرگ را کوچک کنیم؟
مشکل بزرگ بودن سایز کفش به‌ دلیل عدم‌ توجه در زمان خرید، جا باز کردن کفش پس از استفاده یا دریافت آن به‌عنوان هدیه اتفاق می‌افتد. در چنین مواقعی، ممکن است آسیب‌های مختلفی ازجمله پیچ خوردن مچ پا، عرق کردن زیاد، سر خوردن پا داخل کفش یا رگ‌ به‌ رگ شدن اتفاق بیفتند؛ براین‌اساس، باید به‌ دنبال روشی مناسب برای تنگ کردن کفش گشاد باشید. گفتنی است، شیوه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارند و در انتخاب این راه‌ها، باید به چند عامل مهم توجه کنید. این عوامل عبارت‌اند از:
• میزان گشادی کفش؛
• گشاد بودن طول یا عرض کفش؛
• جنس کفش؛
• ساختار پا.
باتوجه‌ به این عوامل، می‌توان به سوال «چگونه کفش بزرگ را کوچک کنیم؟» پاسخ داد.
چند راه برای تنگ کردن کفش در خانه؛ چگونه کفش را تنگ کنیم؟
راه‌های مختلفی برای تنگ کردن کفش گشاد پیشنهاد می‌شود که ممکن است برای شما مفید واقع شوند. در مواقعی که برای رفتن به یک جلسه یا مهمانی به کفشی نیاز دارید که بزرگ‌تر از سایز پای شما است، می‌توانید با استفاده از ابزارهای موجود در خانه کفش را تنگ کنید. به‌عنوان‌ مثال، با استفاده از روزنامه یا یک‌تکه پارچه، پنجه کفش را پر کنید یا در زیر جوراب، چندلایه دستمال‌کاغذی تا کنید و پشت پای خود قرار دهید. در مواردی نیز بسته به مدل کفش، می‌توانید آن را خیس و سپس با سشوار خشک کنید تا بدنه آن جمع شود.
معرفی 10 ترفند ساده تنگ کردن کفش
برای تنگ کردن کفش گشاد، چندین ترفند وجود دارد. در ادامه، هریک از این ترفندها را بیان می‌کنیم و شرایط به‌کار بردن هریک را از باتوجه‌ به مدل و جنس کفش‌ها، مورد بررسی قرار می‌دهیم. 10 ترفند ساده تنگ کردن کفش عبارت‌اند از:
پر کردن پنجه پا
در بیشتر موارد، مشکل گشاد بودن کفش مربوط به فاصله قسمت پنجه است که باعث می‌شود پای شما در کفش جلو برود و از پشت آن فاصله بگیرد. در این حالت، استفاده از پارچه، پنبه، روزنامه یا دستمال‌کاغذی که فاصله خالی را پر کند، ترفند ساده‌ای برای تنگ کردن کفش گشاد است؛ البته استفاده از دستمال‌کاغذی و پارچه، به‌دلیل بافت آسیب‌پذیرشان، تنها در حالتی که دنبال یک راه‌ حل سریع هستید، توصیه می‌شود. در این روش، بهتر است از پارچه‌های نرم که انگشتان شما را اذیت نمی‌کند، استفاده کنید.
استفاده از پد کوچک‌کننده کفش
پدهای کوچک‌کننده کفش از جنس چرم، پارچه یا پلاستیک نرم هستد و به‌ وسیله چسب به انتهای کفش چسبیده می‌شوند. به‌این‌ترتیب، بخشی از گشادی کفش برطرف می‌شود و سایز آن برای شما مناسب خواهد شد. دقت کنید که در این شیوه، جنس پد نرم و رویه آن صاف باشد تا به پوست قلب دوم شما آسیب نزند.
استفاده از پد جورابی
پد جورابی که به‌ صورت معمول در قسمت پنجه و پاشنه پا قرار می‌گیرد و طراحی آن شبیه به جوراب است، یکی دیگر از راه‌های تنگ کردن کفش گشاد به‌شمار می‌رود. شایان ذکر است که باتوجه‌ به اینکه کدام قسمت کفش نیاز به تنگ شدن دارد، می‌توانید انواع مختلفی از این محصول را تهیه کنید.
 
استفاده از کفی کفش
در حالت معمول، کفی‌های نازک و قابل تعویضی داخل کفش قرار می‌گیرند. درصورتی‌که، سایز یک کفش برای شما بزرگ باشد و به‌اصطلاح در پایتان لق بزند، این امکان را دارید که تعداد یا ضخامت کفی کفش را افزایش دهید؛ به‌ این‌ ترتیب، گشادی کفش از بین می‌رود. این ترفند ساده مناسب زمانی است که طول کفش مناسب است؛ اما عرض یا ارتفاع آن برای پایتان بزرگتر از حالت ایده‌آل باشد.
استفاده از کاپ پاشنه پا
یکی دیگر از تکنیک‌های تنگ کردن کفش گشاد، استفاده از کاپ پاشنه است. در این حالت، پای شما کمی به جلو و بالا کشیده می‌شود تا فضای خالی پر شود؛ گفتنی است که این روش جهت حفظ سلامت پاشنه و راحتی در راه رفتن موثر خواهد بود.
استفاده از نوار کشی
بسته به جنس کفش، به‌خصوص در مورد کفش‌های پنبه‌ای و کتانی، استفاده از نوار کشی و دوختن آن به دیواره داخلی یا زبانه کفش مفید است. این روش موجب جمع شدن کفش می‌شود تا اندازه پای شما شود.
پوشیدن جوراب ضخیم
با پوشیدن جوراب ضخیم، کل فضای اطراف پاها توسط یک لایه اضافی پر می‌شود و می‌توان از این طریق تا دو سایز گشادی کفش را کاهش داد؛ البته توجه داشته باشید که این شیوه در فصل زمستان و شهرهای سرد عملی است و درصورت گرمای هوا، موجب عرق کردن بیش‌ از حد پاهایتان می‌شود.
خیس کردن کفش
در مورد کفش‌های کتانی و چرمی، استفاده از آب باعث جمع شدن جنس و درنتیجه، تنگ شدن کفش می‌شود. توجه داشته باشید که در مورد کفش‌های چرم، از اسپری آب استفاده کنید و از خیس کردن کامل آن بپرهیزید. توجه داشته باشید که برای خشک کردن آب و جلوگیری از بو گرفتن کفش یا رشد باکتری‌ها، باید از گرمای آفتاب (به صوورت غیر مستقیم) یا سشوار استفاده کنید.
تعویض بند کفش
گاهی راه‌ حل یک مشکل آنقدر ساده است که حتی به آن فکر نمی‌کنید. در برخی موارد، مشکل گشاد بودن کفش مربوط به کشی بودن بند آن است. در این حالت، با تعویض بند و استفاده از نوع غیرکشسان، مشکل را برطرف کنید.
مراجعه به کفاش
اگر استفاده از روش‌های معرفی‌شده برای تنگ کردن کفش گشاد کارساز نبود، به کفاش مراجعه کنید. این کار، به‌خصوص برای کفش‌های زنانه و با رویه چندتکه بهتر است؛ چراکه در این حالت بدلیل باز بودن بخشی از سطح کفش، امکان استفاده از پد یا پر کردن قسمت پنجه عملی نیست.
 
سخن پایانی
روش‌های مختلفی به منظور تنگ کردن کفش گشاد وجود دارند که در این مقاله، به بررسی آن‌ها پرداختیم. ضروری است که در زمان بکار بردن این روش‌ها، سلامت پاهای خود را در نظر بگیرید و آن‌ها را متناسب با وضعیت کفش‌ها و راه رفتن خود به‌ کار ببرید. هرچند، شیوه‌های معرفی‌ شده برای کوچک کردن سایز کفش بزرگ در اکثر مواقع کارساز هستند؛ اما اگر پس از تنگ کردن کفش باز هم با سایز آن مشکل داشتید، به فکر تعویض کفش باشید. سلامت جسم شما از هرچیز مهمتر است و باید این موضوع را به شدت مورد توجه قرار دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد