ایده‌های جذاب استایل و ست کردن لباس با بوت و نیم بوت مردانه و زنانه

ایده‌های جذاب استایل و ست کردن لباس با بوت و نیم بوت مردانه و زنانه

بوت و نیم بوت زنانه و مردانه یکی از گروه کفش‌هایی هستن که بین مردم محبوبیت خیلی زیادی دارن. خانم‌ها و آقایون به‌ واسطه ست کردن بوت زنانه و مردانه با لباس‌هاشون می‌تونن استایلی شیک و منحصر به‌ فرد داشته باشن. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث پرطرف‌دار شدن این مدل کفش‌ها شده، ساق بلندی هست که به‌ اندازه متناسب مچ پا رو پوشش می‌ده. این مدل کفش نیاز به موقعیت خاصی برای پوشیدن نداره. اگر در ارتباط با استایل‌کردن لباس با بوت و نیم بوت مردانه و زنانه ایده ندارید، توی این مقاله با ما همراه باشید.

بوت و نیم بوت چیست؟

منظور از بوت و نیم بوت کفشیه که ساق داره و با پوشیدن اون، قسمت قابل توجهی از ساق پا توی کفش فرو میره. پوشیدن این بوت به مکان خاصی محدود نمی‌شه و امروزه از این نوع کفش در همه‌جا و به‌خصوص در محیط‌های اداری استفاده می‌شه؛ چون علاوه‌بر راحتی و انعطاف‌پذیری بالایی که دارن، توی روزهای سرد زمستانی، گرمی و لطافت را برای صاحبان خودشون به ارمغان میارن. اگر به‌ دنبال ترکیبی از راحتی و شیک‌ بودن هستید، این نوع کفش بهترین گزینه برای شماست.

جنس کفش‌های بوت و نیم بوت

بوت و نیم بوت زنانه و بوت و نیم بوت مردانه انواع مختلفی دارن و با جنس‌های متنوعی مثل چرم طبیعی،چرم مصنوعی، مخمل، جین و پارچه تولید و روانه بازار شدن. نیم بوت‌ها معمولا ساق کمتری نسبت‌ به چکمه و پوتین زنانه و چکمه و پوتین مردانه دارن. البته هرکدوم از این کفش‌ها مزایا و معایب خودشونو دارن و جاهای مختلفی استفاده می‌شن. بعضی از جنس‌های بوت‌ها و نیم بوت‌ها شامل موارد زیر است.

چرم طبیعی

محبوب‌ترین جنس کفش برای بوت و نیم بوت، چرم طبیعی هست. این نوع کفش‌ها علاوه‌ بر زیبایی، مقاومت زیادی دارن. افرادی که این نوع کفش را برای استایل رسمی خود استفاده می‌کنن می‌دونن که چرم بهترین گزینه برای اون‌ها است.

مخمل

مخمل یکی‌دیگه از جنس‌های نرم و لطیفه که تازگی‌ها برای ساخت بوت و نیم بوت ازش استفاده می‌کنن. این نوع کفش‌ها جذابیت و ظاهر خیلی قشنگی دارن. موقع خرید توجه کنید که رنگای تیره جنس مخمل طرفدارای بیشتری داره.

پارچه

پارچه یکی‌دیگه از جنس‌های راحت و سبک به‌کاررفته در این نوع کفش‌هاست که طرفداران خیلی زیادی داره. لازمه بدونید جنس پارچه‌ها با هم فرق می‌کنه و در هر فصل، پارچه مناسب همون فصل انتخاب و خریداری می‌شه. انتخاب این نمونه‌ بوت‌ها به سلیقه افراد بستگی داره.

چرم مصنوعی

اگر دوست ندارید هزینه خیلی زیادی برای خرید کفش پرداخت کنید می‌تونید از کفش‌های با چرم مصنوعی استفاده کنید. این کفش‌ها ظاهری شبیه‌ به کفش‌های چرم طبیعی دارن ولی از لحاظ مقاومت و کیفیت یکی نیستند.

انواع بوت و نیم بوت

در ابتدای تولید، این کفش‌ها از تنوع زیادی برخوردار نبودن و درواقع به لحاظ مدل و رنگ با محدودیت روبه‌رو بودن؛ اما امروزه انواع مختلف بوت و نیم بوت زنانه و مردانه برای ست کردن با انواع لباس‌ها تولید شده که بعضی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.

بوت بلند

بوت‌های بلند از قشنگ‌ترین گزینه‌ها برای استایل زنان و مردان هستن که پاها را خیلی زیبا و کشیده نشون می‌دن. این نوع کفش‌ها به‌ راحتی با هر نوع شلواری هماهنگ می‌شن و به‌ دلیل زیبایی ظاهری که دارن، استایل شما را خیلی شیک و منحصربه‌فرد نشون می‌دن.

بوتی

بوتی یا همان نیم بوت، بعضی از انواع این کفش‌ها هستن که‌ ساق کوتاهی دارن و نسبت‌ به بقیه انواع بوت و نیم بوت، طرفداران بیشتری دارن. این نوع کفش‌ها هم توی پاییز و هم توی زمستان کاربرد دارن، پس با تهیه یکی از نمونه‌های نیم بوت، توی فصل‌های مختلف می‌تونین از اون استفاده کنین.

نیم بوت چلسی

این نوع بوت‌ها تاریخ طولانی دارن؛ چون‌ تولیدکننده اون‌ها ملکه ویکتوریا بود و اینقدر راحت و خوش‌فرم بودن که بعد از این همه سال هنوز پرطرفدارترین بوت و نیم‌بوت‌های جهان محسوب می‌شن. نیم‌بوت‌های چلسی بدون بند، پاشنه تخت و ساق کوتاه هستن.

بوت بلند تا ران

برای بعضی افراد، بوت‌های بلند تا زانو گزینه مناسبی نیست. اگر شما هم بوت بلندتری برای استفاده نیاز دارید، وقتشه که یک بوت تا ران انتخاب و خریداری کنید. بوت‌های ساق بلند معمولا براق و با رنگ‌های خیره‌کننده هستن که موردپسند طراحان مشهور جهان قرار دارن.

بوت رزمی

این نوع بوت‌ها که کمبت هم نامیده می‌شن، مخصوص استایل ها و شخصیت‌های خاصی هستن. این کفش‌ها با ظاهری قدرتمند، ساق بلند و بندهای زیاد بهترین انتخاب برای افرادی هستن که به استایل متفاوت علاقه دارن.

مزایای ست کردن لباس با بوت و نیم بوت مردانه و زنانه

با مدرن‌تر شدن استایل‌ها ست کردن بوت و نیم بوت با اکسسوری‌های مختلف بیشتر شد. این نوع کفش‌ها باعث به‌ وجود اومدن یه ظاهر زیبا و هماهنگ برای افراد می‌شن. خانم‌ها و آقایان باید با ویژگی‌ها و مشخصات بوت و نیم بوت آشنایی داشته باشن تا بتونن استایل‌های متنوعی را برای خودشون بسازن.بعضی از مهم‌ترین مزایای ست کردن لباس با انوع بوت و نیم بوت زنانه و مردانه شامل موارد زیر است.

راه رفتن آسان

طراحی ساده و راحت بوت و نیم بوت باعث می‌شه که این کفش‌ها گزینه خیلی خوبی برای استفاده روزمره باشن. این کفش‌ها پاشنه تخت هستن و همین موضوع باعث می‌شه پاها حین راه رفتن خسته نشن و درد پا به کمترین حد خودش برسه.

چند منظوره‌ بودن

جالبه که این کفش‌ها قابلیت استفاده با انواع لباس‌ها را دارن. به‌طور مثال ست کردن چکمه و پوتین زنانه با دامن، پیراهن و حتی لباس‌های رسمی امکان‌پذیره. این ویژگی باعث شده که ما این کفش‌ها را در موقعیت و مکان‌های مختلف به چشم ببینیم.

مناسب برای فصل‌های سرد

طراحی و متریال به‌ کار رفته در این بوت و نیم بوت باعث شده این کفش‌ها برای فصل‌های پاییز و زمستان به کار بیاد و مناسب باشه. البته شما می‌تونید که در فصل تابستان این کفش‌ها را با دامن بپوشید و در فصل زمستان با شلوار و جوراب‌های ضخیم استایل کنید.

سهولت در ست‌کردن

یکی‌ دیگه از مزایای ست کردن بوت و نیم بوت اینه که رنگ‌ها و طرح‌های مختلف زنانه و مردانه این نوع کفش‌ها معمولا به‌ راحتی با سایر لباس‌ها و اکسسوری‌ها هماهنگ می‌شن. رنگ‌های خنثی مثل سفید، قهوه‌ای و مشکی به این قابلیت کمک می‌کنن.

استایل شیک و حرفه‌ای

بوت و نیم بوت می‌تونه ظاهری شیک و مرتب خلق کنه که این موضوع گزینه خیلی خوبی برای محیط‌های کاری و ملاقات‌های رسمی محسوب می‌شه و به شما کمک می‌کنه در جلسات مهم، حرفه‌ای و مرتب به‌ نظر برسید.

جلوگیری از آسیب‌های مفصلی

این نوع کفش‌ها به‌طور کامل از پا حمایت می‌کنن و به‌ دلیل ساق بلندی که دارن، از میزان سرمای وارده به پا کم می‌کنن؛ همچنین با کم‌کردن میزان فشار ناشی از راه رفتن به پاها، امکان آسیب به پا و مفصل‌ها را از بین می‌برن.

متریال مرغوب

یکی از مهم‌ترین دلایل راحتی این نوع کفش‌ها جنس و متریال تشکیل دهنده‌شون هست؛ چراکه این نوع کفش‌ها به‌ دلیل داشتن چرم، انعطاف‌پذیری خوبی دارن.

حفظ تعادل

این کفش‌ها اغلب بدون پاشنه و تخت هستن؛ بنابراین آقایون و خانم‌ها هنگام استفاده از این کفش‌ها راحت‌تر می‌‎تونن تعادل خودشون حفظ کنند.

10 استایل شیک با بوت و نیم بوت 1403

با پیشرفته‌ شدن صنعت مد و تغییر سبک استایل‌ها و همچنین ست کردن بوت و نیم بوت با اکسسوری‌های مختلف، ایده‌های مختلفی هم برای داشتن یک ظاهر هماهنگ و جذاب به‌ وجود اومد. برای خلق این زیبایی‌ها باید حتما قوانین مربوط به ست کردن لباس را بلد باشید. آقایون، خانم‌ها و دخترای نوجوان برای داشتن یک استایل جذاب و زیبا می‌تونن از بوت و نیم بوت استفاده کنن، فقط کافیه که برای داشتن ترکیب اصولی تک‌تک اجزا را به‌ درستی انتخاب کنن. مهم‌ترین استایل‌های خانم‌ها موقع ست کردن چکمه و پوتین زنانه شامل موارد زیر است:

شلوار جین راسته

ست بوت و نیم بوت با شلوار جین راسته، راحت‌ترین نوع استایل برای آقایون و خانم‌ها ست. خانم‌ها با استایل‌کردن این ست احساس خیلی راحتی دارن. در نظر داشته باشید که قد شلوارهای جین راسته باید کمی کوتاه باشه تا نتیجه خوبی داشته باشه، پس موقع ست کردن کفش بوت و نیم بوت زنانه با شلوار حتما به قد اون توجه داشته باشید.

شلوار راسته پارچه‌ای

ست کردن کفش بوت و نیم بوت زنانه با شلوار پارچه‌ای راسته، مناسب‌ترین ست برای مراسم‌های رسمی هست. قانون ست کردن شلوار پارچه‌ای با کفش به این صورته که شلوار باید روی مچ پا یا حتی بالاتر قرار بگیره تا نمای خوبی داشته باشه.

شلوار جین اسکینی

یکی‌ دیگه از مدل‌هایی که برای ست کردن با بوت و نیم بوت زنانه گزینه خوبیه، شلوار جین اسکینی است. این مدل شلوار پاهای خانم‌ها را بلندتر از همیشه نشون می‌ده و باعث میشه کفش‌ها زیباتر به نظر برسن. این نوع استایل، استایل مناسب و قشنگی برای تفریحات روزانه هم محسوب می‌شه.

شلوار مام استایل

شلوار مام استایل یکی از جذاب‌ترین مدل‌های شلوار برای ست کردن با کفش بوت و نیم بوت هست. البته نکته‌ای که در ارتباط با این نوع لباس‌ها هست اینه که شلواری که قراره با کفش بوت و نیم بوت بپوشید، نباید خیلی گشاد باشه.

استایل اداری

طبق قوانین ست‌کردن، در استایل اداری باید از یکدستی در انتخاب رنگ‌ها جلوگیری کنید. مثلا اگر رنگ شال و مانتوی شما تیره است، بهتره که از بوت و نیم بوت رنگ روشن استفاده کنید تا استایل جذاب‌تری براتون نمایان بشه.

استایل روزمره

این نوع کفش بهترین گزینه برای ست‌کردن با انواع لباس سرهمی، شومیز، مانتو و حتی تیشرت است. از چکمه و پوتین زنانه در بیشتر استایل‌های روزمره هم می‌تونید استفاده کنید.

استایل تک رنگ

یکی از جذاب‌ترین استایل‌ها برای خانم‌ها، استایل تک رنگ است. در این نوع استایل می‌تونید از رنگ‌های مینیمال استفاده کنید؛ چون‌ امکان هماهنگی با هر نوع لباسی وجود داره. استفاده از این نوع کفش‌ها با ست‌های مختلف، باعث به‌وجود اومدن هماهنگی، یکپارچگی و ظاهری تمیز و حرفه‌ای می‌شه.

استایل اسپورت

این نوع استایل بیشتر بین پسر و دخترای نوجوان و جوان باب هست که توی اون از انواع بوت و نیم بوت از جنس چرم یا ورنی در کنار کاپشن و جین استفاده می‌کنن. در این نوع استایل هرچه از رنگ‌های تیره‌تری استفاده کنید، جذاب‌ترین به‌ نظر می‌رسید.

استایل بوت و نیم بوت با پیراهن و دامن

یکی از استایل‌های جذاب برای خانم‌ها و به‌ خصوص برای دخترها، پوشیدن پیراهن یا دامن به‌ همراه بوت و نیم بوت هست. باتوجه‌ به تنوع رنگی که این کفش‌ها دارن می‌تونید برای زیر لباس‌هاتون از اون‌ها استفاده کنید. این استایل برای عکاسی هم بهترین گزینه محسوب می‌شه. چکمه و پوتین‌های رنگی و براق هم برای استایل‌های جدید مثل پیراهن و دامن کوتاه خیلی زیبا هستن. درصورتیکه دوست دارید این کفش را با دامن یا پیراهن بپوشید، کمی قد لباس را کوتاه‌تر انتخاب کنید؛ چون در این حالت هم پاها کشیده‌تر نشون داده می‌شه و هم جذابیت بوت و نیم بوت نمایان می‌شه.

نیم بوت و شلوار با شلوار پارچه‌ای گشاد

یکی از انواع شلوارهایی که این‌ روزا خیلی پرطرفدار شده، شلوار گشاد مانند شلوار کارگو هست. با توجه‌ به ترند بودن این مدل شلوار، بهترین گزینه کفش برای استایل‌کردن، بوت و نیم بوت هست.

استایل‌کردن کفش بوت و نیم بوت مردانه با لباس

این کفش‌ها یکی از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای آقایون هستن. بوت و نیم بوت مردانه را می‌تونید به‌ راحتی با انواع مدل‌های لباس استایل کنید. این کفش‌ها برای استفاده آقایون هم آداب و قوانین مخصوصی دارن.

بوت و نیم بوت مردانه با چه لباسی ست میشه؟

شاید براتون سؤال باشه که چکمه و پوتین مردانه با چه لباسی بهتر ست می‌شه؟ با اینکه رنگ مشکی، رنگ کلاسیکی هست که همیشه زیبا بنظر می‌رسه؛ ولی وقتی پای بوت و نیم بوت مردانه درمیان باشه بهتره رنگ‌های دیگه رو هم امتحان کنید. برای داشتن یک تیپ رسمی با بوت یا نیم بوت مردانه، باید به جنس کفش و مکانی که قراره از اون استفاده بشه، دقت کنید.

لباس اداری

برای محیط‌های کاری انتخاب بوت یا نیم بوت چرم براق که ظاهری کاملا رسمی به استایل شما می‌ده بهترین گزینه هست. رنگ‌هایی مثل سبز، آبی، مشکی، قهوه‌ای و زرشکی ازجمله رنگ‌هایی هستن که با لباس‌های ادراری همخوانی دارن و به‌ راحتی با کیف دستی ست می‌شن.

شلوار اسلش

می‌تونید بوت و نیم بوت را با شلوار اسلش در محیط‌‎های مختلفی مثل مهمونی‌های دوستانه یا دانشگاه بپوشید و ساعت‌ها از راحتی‌شون لذت ببرید. انتخاب نوع لباس و جنس کفش توی این استایل نقش خیلی مهمی داره که باید بهش توجه داشته باشین.

شلوار کتان

ست‌ کردن شلوار کتونی با بوت و نیم بوت می‌تونه ظاهر شیک و راحتی برای مراسمات شما ایجاد کنه. موقع انتخاب شلوار به برش و سایز اون دقت کنید؛ همچنین، به رنگ و مدل شلوار توجه داشته باشید. کسایی که پاهای کوتاه یا ضخیم دارن، باید شلوار کتونی راسته بپوشن.

جوراب‌های مناسب برای بوت و نیم بوت

یه نکته مهمی که هنگام استایل‌ کردن چکمه و پوتین مردانه و زنانه وجود داره، توجه به جوراب هست. جوراب مناسب برای این کفش‌ها، جوراب پشمی و ساق بلند هست. بعضی از خانم‌ها به‌همراه بوت یا نیم بوت از جوراب‌های شلواری طرحدار توی مهمونی و دورهمی‌هاشون استفاده می‌کنن تا ظاهرشون منظم و آراسته به‌نظر برسه. البته امروزه جوراب‌های مخصوص کفش بوت و نیم بوت تولید شده و در بازار موجوده که شما می‌تونید طبق سلیقه خودتون یکی از اون‌ها را خریداری کنید.

نکات مراقبت از بوت و نیم بوت زنانه و مردانه

با توجه‌ به اینکه این نوع کفش‌ها در بعضی فصل‌ها پر کاربرد و در بعضی فصل‌ها بلا استفاده هستن؛ در نتیجه، نحوه مراقبت و نگه‌داری از اون‌ها خیلی اهمیت داره. نکات مهم مراقبت از بوت و نیم بوت مردانه و زنانه شامل موارد زیر است.

مکان نگه‌داری

بهتره که بوت یا نیم بوت‌تون را در جای خشک و خنک نگه‌داری کنین. با این کار از آسیب، خشک یا بدفرم‌شدن‌شون تا فصل سرد بعدی جلوگیری می‌کنید.

تمیزکردن کفش

قبل از هربار پوشیدن بهتره که بوت‌ها را با حوله نرم و مرطوب تمیز کنید تا ظاهر و رویه کفش آسیب نبینه.

پرکردن کفش

برای جلوگیری از تا یا خم‌شدن کفش بهتره قسمت داخلی را با پارچه یا دستمال تمیز پر کنید. با این کار تا استفاده دوباره از خم یا تا شدن قسمت جلویی کفش جلوگیری می‌کنید.

خرید بوت و نیم بوت از برند های معتبر

بوت و نیم بوت جاکس GAX

این نیم‌بوت‌ها می‌تونن ازجمله لوازم ضروری توی هر کمد باشن. اگر به پیاده‌روی، کوهنوردی یا راه رفتن توی مسیرهای ناهموار علاقه دارید، این نیم بوت تمام نیاز شما شما رو برطرف می‌کنه. برند جاکس از معتبر ترین برند های در حال حاضر کشور هست که با تولید بوت و نیم بوت های زنانه و مردانه با کیفیت بر سر زبان ها افتاده.

بوت و نیم بوت جی اف اس JFS

این نوع بوت و نیم بوت به‌عنوان پادشاه بوت‌ و نیم بوت‌ مردانه شناخته می‌شه و مخاطب اون هر سن و سالی را شامل می‌شه. این نمونه کفش‌ها همه‌کاره هستن و در هرجایی چه مراسمات، چه محیط اداری و چه تفریحات روزانه کاربرد دارن.
برند جی اف اس به تولید محصولات چرمی مرغوب و طبی شهرت داره و شما با خرید بوت و نیم بوت مردانه و زنانه جی اف اس ساعات طولانی می توانید از ان با خیال راحت استفاده کنید.

بوت و نیم بوت پاتکان

برند پاتکان که سالهاست یکی از بزرگان صنعت کفش و صندل کشور هست با تولید بوت و نیم بوت های متنوع و با کیفیت تونسته طرفداران زیادی رو جذب کنه یکی از برند های زیر مجموعه پاتکان برند گارمنی هست که به تازگی محصولات لوکس و صادراتی رو تولید میکنه و قطعا یکی از بهترین انتخاب ها میتونه باشه.

بوت و نیم بوت مادو 

برند مادو که پیشتاز صنعت مد و فشن حوزه کفش، بوت و نیم بوت مردانه و زنانه است شخصا از انتخاب های مجموعه خود ماست چون طرح های بروز دنیا و با کیفیت مرغوب چرم ایرانی تولبد می‌کنند و بسیار جوان پسند هستن.

تجربه زمستانی گرم با چکمه و پوتین مردانه و زنانه

بوت و نیم بوت‌ها از دسته کفش‌هایی هستن که وجودشون توی کمد هر خانم و آقا ضروریه. این نوع کفش‌ها علاوه‌بر ظاهر جذاب و زیبایی که دارن، در فصل‌های سرد مثل پاییز و زمستان باعث گرم‌شدن پاها می‌شن؛ از این‌ رو بهترین گزینه برای افرادی هستن که می‌خوان ساعت‌های طولانی بیرون از خانه بمونن. بوت و نیم بوت کفش مادو و بوت و نیم بوت‌ پاتکان از زیباترین، مرغوب‌ترین و پرطرف‌دارترین برندهایی هستن که می‌تونین برای استفاده انتخاب کنید و در کنار ایده‌ها و پیشنهادهای داده‌شده، بهترین و جذاب‌ترین استایل را برای خودتون خلق کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد